Kära (hatade) mattelärare

"Detta mejl är inte trevligt, inte grammatiskt korrekt, helt på svenska, eller fritt från svordomar, men det är sant. Det är vad jag tycker och tänker och jag ber om ursäkt för påhopp, men jag som elev har rätt att säga vad jag tycker och tänker, och jag som elev som ska tenta av MatteB om 17 dagar behöver känna mig redo, vilket jag inte gör för fem öre. Och nu jävlar ska jag klara kursen."

Kanske är aktuellt för ett besök hos Rektorn på tisdag när jag kommer tillbaka till skolan. Kanske är dags att detta får ett slut.
Att jag som är 180cm lång ska väga 64 kg pga en matematikkurs är sjuk! Att jag ska behöva lida av magsår, sömsvårigheter och konstant stress är också sjukt! Att man inet ens ska få den hjälp man behöver efter 1½ år i kursen är bara fångt.

Jag står för det jag skrev till henne, jag vill inte leva såhär längre, kan det inte bara sluta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0