Fuffens på G!

Det blev bakning trotsallt, dock så har  jag haft en kris här hemma, since strösockret typ var slut (fanns bara 1dl kvar!!). Så det blev lite omplanering och fixande o trixande. Nu har jag löst problemet!

Det skulle vara muffins, det bestämde jag mig från början, men ah, vill ju testa på det där med cupcakes också? Men frostingen behövde socker, så det sket ju sig. Gjorde iaf muffins från ett halverat recept på en citronkaka! Den ni! hahah!
Hittade en feting till citron i kylen, saften från den åkte raka vägen ner i smeten MUMS!
Då min gudmor älskar mandelmassa och alltid har det hemma (det är fan gott alltså), så tog jag den rullen och skar tunna skivor av den och la på toppen av varje muffin, det behövdes nog den lilla brytningen tänkte jag!
Det var ju bara att testa, sket det sig så fick det väl göra det resonerade jag!

in i ugnen och sedan var det dags för  mig att funta på en frosting av något slag. En frosting som inte innehöll varken socker eller färskost.
Det fick bli en fluffig smörkräms frosting med florsocker-bas!

Kan ju lägga till att denna frosting blev suveränt god, MEN pressade ner en asfräsch lime i den för smak (muffinsarna blev lite mesiga i citronsmaken nämligen). Några droppar gul karamellfärg och POFF, min frosting var klar!

Nu ligger frostingen i sin påse i kylskåpet, muffinsarna ligger på bänken o väntar på att mina gudföräldrar ska komma hem, SEN kan vi frossa tänkte jag!

Vill de inte ha så ställer jag självklart upp och äter dem?!
(bilder kan komma senare, inget löfte dock!)


Kommentarer
Postat av: Frugan

Jag blev sinnessjukt hungrig av att läsa den här texten.

2012-04-21 @ 19:44:41
URL: http://efterskimret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0