Hjärtstopp

Gudfar kom in i mitt rum med två vita kuvert. Båda var i A5 format, varav det ena var ganska så tungt. Jag vände på dem, kollade avsändarna: Visma Collectors och Förarprov-Trafikverket.

Mitt hjärta stannade vid första namnet.
Öppnade det feta kuvertet från Trafikverket, läste alla papper grundligt. Det var räkningarna för mitt kommande körkort.
Helt plötsligt kändes det inte lika kul att ta körkort.
Sen läste jag sista inbetalningsdag, på teoriprovet var det den 16 Mars 2012, för uppkörningen 26 Mars 2012. 
Då började hjärtat slå igen.

Sen var det dags att öppna det dreadful kuvertet från Visma Collectors. Halvvägs genom öppnandet kommer jag på att det måste vara den sista räkningen för min studentmössa+kläder!! Tog upp papperet och läste: jupp, jag hade rätt!
Hjärtat slår nu i rätt takt igen.

Gudfar kom in i rummet igen, han hade också blivit rädd av Visma-brevet och ville kolla så att jag mådde bra. Sa åt mig att lägga dem som en kommande betalning och berättade hur jag skulle göra det. Sen gick han.
Loggade in på banken och fixade. Nu dras Visma den 29 Januari. Teoriprovet den 2 Februari. Uppkörningen den 7 Mars.

Score, jag tjänade precis massvis med vuxenpoäng, och mitt hjärta är friskt igen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Lycka till :D

2012-01-14 @ 16:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0