Nostalgi med träpinnar och gamla trasiga hattar

Ja, sitter och surfar runt på lite bloggar nu, med mitt tråkiga liv som jag lever här *nynnar på en melodi från Djungelboken om jag inte missminner mig*. Sen ser jag Ronja, ni vet fläckis som jag bor med, springa omkring utanför mitt fönster med en smal pinne.
Stackars pinne har ett hemskt öde framför sig!
Den var tjock i ena änden, och smal i den andra, och POFF bara i skallen min: HARRY POTTER.

Allvarligt, det hände.
Sen började jag tänka ut alternativa namn på HP-serien (jag älskar HP btw...), kom fram till mer värdelösa förslag, men när jag surfad in på någon blogg så hittade jag ett liknande alternativ till mina mer värdelösa förslag. Det är om Serien skulle handla om någon annan än självaste Harry Potter (som btw aldrig varit en riktig tonåring, what happened with the finnar liksom??!?!?). Så, Snapes bokserie skulle heta:

1. Severus Snape and the year I had to keep that little kid safe from getting killed by a bewitched broom.
2. Severus Snape and the year I had to keep that little kid safe from getting killed by a book.
3. Severus Snape and the year I had to keep that little kid safe from getting killed by a former rat.
4. Severus Snape and the year I had to keep that little kid safe from getting killed by a disguised bad guy. 
5. Severus Snape and the year I had to keep that little kid safe from getting killed by his own thoughts.
6. Severus Snape and the year I had to keep that little kid safe from getting killed by the death eaters.
7. Severus Snape and the year I died trying to keep that little kid safe.


Så fantastiskt fin nostalgitrip jag tog, tack vare Fläckis och den där pinnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0