Man hittar lyckan som beskriver känslan av 'Hemma'.

Jag är hemma från Falun och Bällsusen nu. Har varit 4 underbara dagar, med bil, musik, skratt, onyttigheter och på tok för lite sömn såklart.
Men helt klart värt det.

Jag känner mig hemma i Falun, med naturen och allting. Fortfarande stad (dock ej stockholm), men det är lugnet jag är ute efter. lugnet och harmonin som jag får inom mig?
Det där som säger inom dig: du är hemma.
Eller då för min del: du har hittat hem.

6 augusti får jag ett antagningsbesked. Sure, jag vill in på LNU i Kalmar, men Falun tilltalar mig så enormt mycket. Det enda som talar emot Falun är just att det inte är bostadsgaranti, menmen.
Jag längtar att få börja om på nytt, ha vännerna bredvid mig och få ta det första stegen i ett självständigt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0