Behöver fly nu, fast man inte ska, måste bara bort

Jag håller på att gå under, på allvar.
Imorgon blir det till att åka till skolan, forever alone, och ha möte om APU, gå på svenskan, det grupparbetet, sen drar jag. Jag orkar inte.
Ska till SYV och förklara läget, måste göra det, kan inte vara "sjuk" hur länge som helst.
Ska packa väskan, övernattningskläder med, tandborsten, musiken. Mini får vara hemma, det blir för tungt.
Jag måste hitta en flyktväg, måste glömma nu, måste fixa fokus till körkortet.
Jag vet att man inte ska fly, men när du berättar lögner för allt och alla så kan jag inte stå stark ensam kvar, för du ljuger så de tror på dig, och jag hatar dig för det. Jag trodde du var min vän, trodde jag kunde lita på dig, men du har bara ljugit och utnyttjat mig. Fuck you.
Det är precis ett sånt här snedsteg jag inte ville drabbas av, ett snedsteg som tar mig tillbaka till ruta ett igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0