GAAAH orkar inte!

En vän till mig ringde nyligen och skulle vara så där 'happy-go-happy'-äckligt-glad med mig? Jo tjena. Griniga Helen är i farten.

Med täppt näsa, svullen hals, ingen röst, irriterade ögon - ja alla möjliga förkylningssymptom möjliga så svarar jag att jag är 'not in the mood to talk'. Nehepp, det dög minsann inte. Vi snackar i en halvtimma ungefär och sen när hon är klart med sitt tjittjatter så komer frågan "Va, vänta, är du sjuuukt gumman, åååh vad är fel?!??!!"
Hahaha gud, tror jag dog xD Nej men, vissa alldeles för underbara människor är födda till blondiner, så är det bara.

Får sitta o förklara i en evighet att det är min pollenallergi som är i farten igen. Att jag går på maxdos med piller, nässpray o ögondroppar och att det här är det bästa resultatet jag någonsin kan få?
Nu garvade hon och utmobade mig?

TACK!
Men så jobbigt att alla tror jag är superduperförkyld och att jag smittar. Jag kommer icke med pesten, förkylningen from hell eller någonting, jag kommer med den vänliga allergin Pollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0